Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.
In verband met Pinksteren is ons kantoor op maandag 20 mei gesloten. 

Samenvatting rapport risico’s zero-emissiebussen op ov-knooppunten

Van het rapport van het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) over de effecten van een brand of explosie van een zero-emissiebus op een ov-knooppunt is nu ook een samenvatting beschikbaar. Daarin staan de mogelijke voorzorgmaatregelen overzichtelijk bij elkaar.
 
  • Zero-emissievervoer gaat gepaard met specifieke veiligheidsrisico’s. Denk aan batterijbranden van elektrische bussen of fakkels van waterstofbussen. Deze risico’s kunnen op verschillende manieren ontstaan, bijvoorbeeld als gevolg van het laden, technische mankementen of ongelukken. Om de risico’s te beheersen kunnen bouwkundige, installatietechnische, organisatorische en repressieve maatregelen worden genomen.

    De samenvatting geeft aan welk type ov-knooppunten er zijn, wat de belangrijkste risico’s zijn voor een elektrische bus en waterstofbus op een ov-knooppunt, en welke maatregelen je kunt treffen. De aanbevelingen zijn onderverdeeld naar ontwerp, bouw, installaties, organisatie en ondersteuning van hulpdiensten.
      

    Downloads

Scroll naar boven