Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor
weigeren
, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies.
Meer informatie
.
Akkoord
winkelmand
(0)
Zoeken
Zoek in gehele site
Zoek in publicaties
Zoek in online kennis en tools
Zoek in cursussen en opleidingen
Zoek in bijeenkomsten en congressen
Zoek in bibliotheek Verkeer en Vervoer
Zoek in bibliotheek Mobiliteit en Gedrag
Zoek in Toolkit Mobiliteit en Gedrag/ Verkeerseducatie
Over CROW
Inloggen
Thema's
Aanbesteden
Arbo en veiligheid
Assetmanagement
Bouwwerk Informatiemanagement
Brede welvaart
Collectief vervoer
Contracteren
Duurzaamheid
Fiets en voetganger
Gladheidsbestrijding
Groen
Infratechniek
Management openbare ruimte
Mobiliteit
Parkeren
Projectmanagement
Verkeersmaatregelen
Smart Mobility
Wegbeheer en wegonderhoud
Wegontwerp
Kennis
CROW Online Kennisbank Demo
Kennismodules & tools
Publicaties
Bibliotheek Verkeer & Vervoer
Organisatieabonnement
Tools Mobiliteit en Gedrag
Cursussen
Openbare registers
Kennisnetwerken
Agenda
Ondersteuning
Helpdesk
Handleidingen en instructievideo's
Online Kennismodules
Veelgestelde vragen thema's
Veelgestelde vragen klantenservice
Onderhoud- en storingsinformatie
Menu openen
Thema's
Blog
Kennis
Cursussen
Kennisnetwerken
Agenda
Ondersteuning
Over CROW
Inloggen
Home
/
Kennis
/
Bibliotheek
/
Kennisdocumenten
/
Kostenkengetallen regionaal openbaar vervoer 2021
Terug naar het overzicht
Kostenkengetallen regionaal openbaar vervoer 2021
Datum:
21-10-2022
Onderwerp(en):
Collectief Vervoer
CROW-KpVV heeft het rapport Kostenkengetallen regionaal openbaar vervoer uit 2015 geactualiseerd. Aanleiding was met name de opmars van zero-emissiebusvervoer die tot een andere kostenstructuur heeft geleid.
Bekijk document
Omschrijving
De samenstellers van het rapport hebben gezocht naar een tussenvorm van harde, kwantitatieve cijfers en richtgetallen met een zeer brede bandbreedte. Dit maakt het mogelijk om gerichter te kijken naar welke aspecten onderscheidend zijn voor de kosten.
De publicatie bestaat uit twee delen, waarbij het eerste deel bestaat uit een update en aanvulling van de kostenkengetallen en het tweede deel meer gericht is op de ontwikkelagenda kostenkengetallen voor nieuwe zaken als hubs en kleinschalig vervoer.
Het rapport is primair bedoeld voor de ov-autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor bus, tram, metro en regionale trein. Maar het is ook interessant voor ambtenaren van bijvoorbeeld provincies die zich bezighouden met aanleg en onderhoud van wegen. Zo kunnen maatregelen die zij nemen vanuit verkeersveiligheid effect hebben op de doorstroming van bus en tram.
Scroll naar boven