In verband met Pinksteren is ons kantoor op maandag 20 mei gesloten.

KpVV-jaarverslag 2021: mooie kennisproducten ondanks corona

01-04-2022

In het tweede 'coronajaar' 2021 dachten we gewend te zijn geraakt aan het thuiswerken, maar dat leidt onherroepelijk tot netwerkverschraling, schrijft CROW-KpVV-directeur John Pommer in het jaarverslag 2021. "Toch hebben we weer mooie kennisproducten voortgebracht onder de vlag van elf thema’s."

2021 was het jaar waarin we voorbereidingen troffen voor een nieuwe vierjarige periode van het KpVV-programma. Een van de onderdelen daarbij was het strategiedocument 2022-2025 dat we uitbrachten onder de titel Bewust verplaatsen binnen één systeem. Hierin staan de thema’s beschreven waar het KpVV-programma zich de komende vier jaar op gaat richten. Voor de langere termijn zullen we thema’s als fiets en voetganger meer integreren tot ‘actieve mobiliteit’ en het thema ‘collectief vervoer’ oprekken naar ‘publieke mobiliteit’.

De nieuwe vierjarige overeenkomst bleek door verscherpte aanbestedingswetgeving niet meer op dezelfde wijze te kunnen worden verlengd. Voor de komende twee jaar geldt een addendum op de bestaande overeenkomst met de uitdaging om die periode te gebruiken voor de totstandbrenging van een solide structurele overeenkomst.

Het jaarverslag 2021 geeft een overzicht van alle werkzaamheden die we hebben verricht in het kader van de volgende elf thema's:
1. Duurzame mobiliteit
2. Knooppunten en duurzame gebiedsontwikkeling